10.10.2011 05:36

UEFA zaprasza do Nyonu

Europejska Federacja Piłkarska działa nie tylko na Starym Kontynencie. Delegaci UEFA zaprosili swoich kolegów z Chin na warsztaty edukacyjne.

\"\"Współpraca rozpoczęta z ramienia Unii Europejskiej przy udziale UEFA ma rozwinąć ideę pomocy krajom azjatyckim. W jej ramach 40. chińskich młodych trenerów piłkarskich stawiło się w szwajcarskim Nyonie.

UEFA – od 13 października bieżącego roku – jest gospodarzem wymiany "EU – China Year of Youth". Zadowolenie z jej rozpoczęcia wyraził sam Michel Platini. – Będziemy bardzo zadowoleni, jeśli będziecie mogli czegoś zaczerpnąć z europejskiego futbolu, dowiedzieć się jak nauczać dzieci grać w piłkę nożną. Chiny to tak ogromny kraj, z tak wieloma dziećmi, więc wy, jako trenerzy, jesteście najważniejszymi osobami, aby nauczać najmłodszych. Jeśli nie ma trenerów, to trudno jest nauczyć dzieci jak grać. Mamy nadzieję, że będziemy mogli wam pomóc – mówił swoim młodszym kolegom po fachu szef UEFA.

– Kluczowym celem EU–China Year of Youth jest promocja wymiany oraz wspólnego uczenia się w różnych sferach zainteresowania młodych ludzi. Od placów zabaw do profesjonalnych boisk, piłka nożna może być efektywnym narzędziem propagującym międzykulturowy dialog oraz wzajemne zrozumienie pomiędzy młodymi ludźmi. Witam z zadowoleniem tę niesamowitą inicjatywę UEFA dążącą do dalszego wzmocnienia edukacyjnej roli tego sportu – dodała komisarz europejski ds. edukacji, kultury, wielojęzyczności i młodzieży, Androulla Vassiliou.

Akcję doceniają również władze piłkarskiego związku z Chin. Głos w sprawie zajął wiceprezes Chińskiego Związku Piłki Nożnej, Li Xue. – To milowy krok dla europejskiego i chińskiego futbolu. Europa jest pionierem światowego futbolu i jej wpływ jest także odczuwalny przez miliony chińskich kibiców, którzy są również fanami europejskiej piłki nożnej. Dla rozwoju chińskiego futbolu potrzebujemy wiedzy jak go organizować. Przyjazd tutaj i nauka jest do tego bardzo dobrą okazją – stwierdził Xue.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing