27.04.2013 06:15

ASO ma się dobrze

Amaury Sport Organisation (ASO), czyli paryski organizator Tour de France, odnowił umowę medialną z publicznym nadawcą France Televisions.

ASO ma się dobrze

\"\"Obecna umowa medialna, którą podpisano w sprawie transmisji kolarskiego wyścigu w 2011 roku, wygasa z końcem 2015 roku.

Nowe, pięcioletnie rozszerzenie kontraktu na lata 2016-2020, obejmie zarówno Tour de France, jak i inne wydarzenia będące udziałem ASO – Rajd Dakar, Schneider Eletric Maraton w Paryżu, czy wyścig kolarski Paryż-Nicea.

W sumie, na antenie France Televisions w 2012 roku, imprezy organizowane przez ASO otrzymały 170 godzin transmisji. Szczegóły finansowe nowego porozumienia nie zostały ujawnione, ale jest to tradycyjnie najważniejszy kontrakt dla organizatora wyścigu.

Biorąc pod uwagę poprzednie umowy, transakcja może być warta minimum 20 milionów euro rocznie, mimo trudnej sytuacji finansowej tego nadawcy. FT prognozuje stratę w wysokości 42 mln euro w 2013 roku. Skutkuje to wprowadzeniem planu redukcji kosztów, który przynieść ma 60 mln euro oszczędności. Spodziewany jest również spadek przychodów o 4,3%.

Tegoroczna jubileuszowa edycja Tour de France rozpoczyna się na Korsyce w dniu 29 czerwca.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing