Włochy modyfikują system medialny
Sześć czołowych klubów piłkarskich we Włoszech może zarabiać mniej z tytułu praw telewizyjnych, po interwencji rządu w tej sprawie.
W Serie A obowiązują przepisy, wedle których przychody z tytułu praw telewizyjnych są zależne od wyników sportowych i ilości kibiców zrzeszonych w fan klubach. Taki system działa od powołania zawodowej ligi w 1946 roku.
W 2008 roku większość klubów przeforsowało ustawę Melandriego, która podtrzymała panujące zasady. Zbiorowa sprzedaż praw do włoskiego futbolu przewiduje, że 40% wpływów dzielonych jest po równo, 30% zgodnie z bazą kibiców, a ostatnie 30% – za wyniki sportowe.
Teraz mają nastąpić zmiany, które uderzą przede wszystkim w zespoły o największej ilości fanów – Juventus, AC Milan, Inter, AS Roma, Lazio i SSC Napoli.
Jednym z argumentów – wydaje się, że słusznych – jest fakt, że "stare" zespoły są uprzywilejowane na tle tych mniejszych, co uniemożliwia ich rozwój. Sprzedażą praw ma zajmować się także zewnętrzny podmiot, co zapobiegać ma faworyzowaniu krajowych instytucji medialnych.