19.04.2013 04:46

Włochy modyfikują system medialny

Sześć czołowych klubów piłkarskich we Włoszech może zarabiać mniej z tytułu praw telewizyjnych, po interwencji rządu w tej sprawie.

W Serie A obowiązują przepisy, wedle których przychody z tytułu praw telewizyjnych są zależne od wyników sportowych i ilości kibiców zrzeszonych w fan klubach. Taki system działa od powołania zawodowej ligi w 1946 roku.

W 2008 roku większość klubów przeforsowało ustawę Melandriego, która podtrzymała panujące zasady. Zbiorowa sprzedaż praw do włoskiego futbolu przewiduje, że 40% wpływów dzielonych jest po równo, 30% zgodnie z bazą kibiców, a ostatnie 30% – za wyniki sportowe.

Teraz mają nastąpić zmiany, które uderzą przede wszystkim w zespoły o największej ilości fanów – Juventus, AC Milan, Inter, AS Roma, Lazio i SSC Napoli.

Jednym z argumentów – wydaje się, że słusznych – jest fakt, że "stare" zespoły są uprzywilejowane na tle tych mniejszych, co uniemożliwia ich rozwój. Sprzedażą praw ma zajmować się także zewnętrzny podmiot, co zapobiegać ma faworyzowaniu krajowych instytucji medialnych.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing