Kontrowersyjna umowa telewizyjna
W Indiach podpisano niezwykle kontrowersyjną umowę sponsorską, związaną ze sportem narodowym mieszkańców tego kraju - krykietem.
Star India – kanał należący do azjatyckiego oddziału koncernu medialnego Fox – podpisał kontrowersyjny kontrakt sponsorski z Indian Premier League – lokalną ligą krykieta, na kilka dni przed startem szóstego sezonu Twenty20 Cricket Series.
Umowa warta 18,4 miliona dolarów w ciągu trzech lat, stawia firmę, która zwykle znana była jako nadawca, w roli oficjalnego sponsora ligi. Oznacza to, że grupa MSM, która transmituje wspomniane zawody, będzie promować na swojej antenie swojego największego rywala.
Star może wykorzystywać logotypy IPL we własnych materiałach promocyjnych do 2018 roku.
– Zamierzamy przyciągnąć do siebie fanów IPL. To nasz hołd dla tych rozgrywek. – mówi Uday Shankar, szef Star India.
Mniejszy entuzjazm wykazują przedstawiciele MSM, oskarżając nowego partnera rozgrywek o desperację. MSM płacić będzie bowiem za prawa telewizyjne 1,5 miliarda dolarów do 2017 roku.
Całkiem niedawno, IPL podpisała tytularną umowę sponsorską z Pepsi, wartą 70 milionów dolarów.