Paryski maraton z nową nazwą
Maraton w Paryżu pierwszy raz w swojej historii będzie miał sponsora tytularnego. Kontrakt parafowany został na okres czterech lat.
Idea rozgrywania maratonu w Paryżu zrodziła się w 1976 roku. Od tego czasu, zawody te stały się jednym z najpopularniejszych biegów ulicznych w Europie – po Berlinie i Londynie.
Organizator rozgrywek – ASO – otrzyma wsparcie, w postaci zastrzyku gotówki od francuskiej spółki energetycznej – Schneider Eletric. Firma ta wykupiła prawa tytularne do paryskiego maratonu na najbliższe cztery lata.
– Jak każdy student, jestem świadom problemów klimatycznych. Wyścig trwa, a problemy same się nie rozwiążą. Nasza współpraca, w zakresie Schneider Electric Paris Marathon, ma doprowadzić do utworzenia pierwszego, w pełni ekologicznego biegu maratońskiego na świecie. – mówi dyrektor marketingu imprezy, Aaron Davis.
Tegoroczny Paris Marathon wystartuje w niedzielę, 7 kwietnia.