Puma szuka rentownych rozwiązań
Koncern odzieżowy Puma rezygnuje z inwestowania w jeden ze sportów, aby odbudować status swojej marki. Firma skoncentruje się teraz na jednym z nich.
Jak informuje Puma, firma wycofuje się z inwestycji na rynkach żeglarskich, ponieważ rozpoczął się proces odtworzenia i umocnienia marki. Koncern odzieżowy chce teraz skoncentrować się na innych dyscyplinach, takich jak piłka nożna.
Niemiecki gigant na rynku produkcji odzieży sportowej opublikował w zeszłym tygodniu sprawozdanie finansowe za czwarty kwartał 2012 roku, wedle którego roczny zysk zmalał o blisko 70%. Jest to związane z redukcją kosztów, które mają przynieść w najbliższych miesiącach wzrost sprzedaży na rynkach europejskich, amerykańskich i chińskim.
Puma w zeszłym miesiącu zapowiedziała zakończenie inwestowania w Irlandzką Federację Rugby (IRFU), po ocenie opłacalności tego sponsoringu. Również zawody żeglarskie nie wykazują odpowiedniej rentowności, mimo faktu, że zespół Pumy zajmował trzecie miejsce w Volvo Ocean Race.