OM liderem w sieci
Olympique Marsylia to niekwestionowany lider na rynku mediów społecznościowych we francuskiej Ligue 1. Tym razem klub stawia na Facebook.
Po poprzednich udanych kampaniach marketingowych, które przyniosły 45 tysięcy nowych fanów na Facebooku w zaledwie 18 dni, klub postanowił uruchomić kolejną aplikację – "Mon Profil OM".
W nowej zakładce, kibice zespołu mogą spersonalizować własny profil, dostosowując go w klubowe barwy. Zwolennicy OM mogą również wybierać najlepsze zdjęcia i zawodników, publikując ich podobizny na własnej osi czasu.
Aplikacja została zainstalowana na profilu OM tymczasowo, na kilka miesięcy. Regularna aktualizacja pozwoli na analizę aktywności użytkowników, a zebrane informacje posłużą do opracowania kolejnych kampanii promocyjnych.
Z 2,33 miliona fanów na Facebooku, OM ma najwięcej fanów online ze wszystkich francuskich klubów sportowych. To również niekwestionowany lider w innych najważniejszych sieciach społecznościowych (Twitter i Google+).