Emirates partnerem F1
Linie lotnicze Emirates będą globalnym partnerem Formuły 1. Logotyp marki pojawiać się będzie na bandach dookoła torów w ciągu najbliższych pięciu lat.
Emirates widoczne będzie podczas piętnastu zawodów z serii Grand Prix. Transakcja została potwierdzona podczas konferencji prasowej w Dubaju, z udziałem dyrektora generalnego Formuły 1, Bernie Ecclestone\’a.
Choć warunki finansowe umowy nie zostały ujawnione, szacuje się, że może być warta aż 200 milionów dolarów w ciągu wspomnianych pięciu lat. Arabscy właściciele firmy dementują jednak te informacje.
Emirates – jeden z największych inwestorów na świecie w kontekście sponsoringu sportowego – pojawi się podczas 15 wyścigów GP w 2014 roku, począwszy od marcowego GP Malezji.
Grafiki związanej z tym właśnie przewoźnikiem zabraknie w czterech miejscach, ze względu na konflikt interesów. GP Australii tradycyjnie wspiera Qantas, Bahrajnu – Gulf Air i Abu Zabi – Etihad. W Monaco zaś sponsoring związany jest z lokalnymi organizatorami.
Emirates ma za sobą przeszłość w tej klasie wyścigowej. W 1996 rok był jednym ze sponsorów McLarena.
Tymczasem Rolex został potwierdzony, jako sponsor tytularny otwierającego sezon wyścigu w Australii.