01.02.2013 09:18

Reklamy przegrały z cenzurą

Nawet portfel wypchany milionami dolarów nie gwarantuje, że uda się wyemitować reklamę podczas Super Bowl. Nadawca musi się bowiem zgodzić na jej emisję.

Reklamy przegrały z cenzurą

\"\"

Wszyscy chcieliby, żeby ich produkty były reklamowane podczas Super Bowl. Z pewnością jest to bowiem najważniejsze wydarzenie sportowe w USA, które przyciąga milionową widownię. Niestety nie wszyscy mają to szczęście.

 Po pierwsze liczyć się trzeba z tym, że umieszczenie reklamy w czasie antenowym Super Bowl to wydatek wielu milionów dolarów. Po drugie stacja CBS, która przeprowadza transmisje musi zaakceptować spot. Z drugiej strony cenzura może być przysługą – zbanowane spoty wzbudzają zainteresowanie i biją rekordy popularności w internecie.

W tym roku niektóre filmiki zostały odrzucone. Dlaczego? Przegrały z cenzurą. Spot PornHub choć nie epatował nagością promował przemysł porno. Reklama SodaStream ośmieszała głównych sponsorów meczu – Pepsi i Coca-Colę. Volkswagen stworzył materiał o rasistowskim (podobno) wydźwięku, a Taco Bell nie spełniło wymogów politycznej poprawności krytykując wegetarianów.

Zobaczcie sami i oceńcie czy cenzorzy mieli rację: 

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing