UEFA wspomaga „damski marketing”
Zakończyły się właśnie warsztaty, podczas których UEFA wspomagała krajowe organizacje damskiej piłki nożnej na polu marketingu. Co ustalono?
Piłka nożna w wykonaniu kobiet pomimo tego, że ciągle się rozwija i buduje swoją historię nadal ma o wiele mniejszą wartość marketingową niż jej męski odpowiednik. Narodowe związki zajmujące się „damską piłką” poprosiły zatem UEFA o pomoc.
Podczas specjalnych warsztatów piłkarska centrala starała się wskazać rozwiązania problemów, z którymi zgłaszają się do niej działacze związani z kobiecą piłką nożną. Sugerowano zatem budowę marki i rozpoznawalności damskich lig poprzez tworzenie ich logotypów.
Doradzano także wzmożoną aktywność na polu mediów społecznościowych. Więcej szczęścia mieli przedstawiciele takich państw jak Szkocja, Islandia, Norwegia, Dania, Rosja i Austria, dla których przygotowano szczegółowe wytyczne.
Kobieca piłka nożna chyba nigdy nie dogoni swojego męskiego odpowiednika pod względem marketingowym – ma po prostu mniejszy potencjał. Jednak jej możliwości nie są obecnie wykorzystywane. Może dzięki takim szkoleniom kwoty, którymi obraca się w damskiej piłce znacznie wzrosną?