Super Bowl w liczbach
Amerykanie już szykują się na najważniejsze wydarzenie sportowe tego roku – finał NFL. Przeprowadzono nawet ankietę dotyczącą telewizyjnych widzów tego spotkania.
W USA Super Bowl jest niebywale ważnym wydarzeniem, które zdecydowanie przyćmiewa inne spotkania tego typu. Potwierdzeniem tej tezy niech będzie fakt, że zeszłoroczny finał NFL oglądało w telewizji ponad 111 milionów Amerykanów.
Chcąc dobrze wykorzystać marketingowo ten potencjał trzeba znać potrzeby i zwyczaje osób, które zasiadają wtedy przed telewizorami. To pozwoli stworzyć reklamę, która będzie podczas spotkania święcić triumfy. Przeprowadzono więc wielkie badanie społeczne.
Okazało się, że 88% Amerykanów woli oglądać Super Bowl przed telewizorem niż z wysokości trybun. Zdaniem ponad połowy z nich duży ekran telewizora zapewnia bowiem lepszą widoczność. 26% decyduje się zostać w domu ze względu na możliwość natychmiastowej realizacji powtórek z ciekawych akcji.
36% osób, które pozostaną domu będzie także korzystać z innego źródła relacji wideo niż telewizor. 42% używać będzie w trakcie spotkania mobilnych aplikacji dających wgląd w najświeższe informacje ze świata sportu.
Niemal co trzeci widz w wieku 18-54 zamierza korzystać podczas transmisji z mediów społecznościowych. W grupie wiekowej 55+ zaledwie 17% osób zdecyduje się na taki kontakt ze światem.