United na trójkę
Angielski Manchester United FC jest pierwszym klubem sportowym na świecie, którego szacowana wartość przekroczyła trzy miliardy dolarów.
Lider angielskiej Premier League był najcenniejszą marką sportową świata już w lipcu ubiegłego roku, kiedy jego szacowana wartość wynosiła 2,23 miliarda dolarów. Wraz z początkiem roku cena znacznie wzrosła i wynosi już 3,3 miliarda dolarów, dzięki dużemu wzrostowi cen akcji na nowojorskiej giełdzie.
Jedna sztuka akcji 19-krotnego mistrza kraju sprzedawana była jeszcze niedawno za 14 dolarów. Obecnie ich wartość szacuje się na 17 dolarów.
Nowa strategia handlowa zakłada podpisanie licznych umów sponsorskich o charakterze regionalnym, zwłaszcza na rynku azjatyckim, gdzie baza kibiców tego klubu jest ogromna. W ostatnich miesiącach klub związał się z indonezyjskim producentem opon Multistrada, chińską marką napojów bezalkoholowych Wahaha i spółką telekomunikacyjną Bakcell z Azerbejdżanu.