Guardiola obudził media społecznościowe
Związek Pepa Guardioli i monachijskiego Bayernu doskonale pokazuje siłę mediów społecznościowych w sposobie promocji klubów sportowych.
Podpisanie kontraktu z Bayernem przez hiszpańskiego szkoleniowca był newsem tygodnia w świecie sportu. Sieć społecznościowa nie pozostała obca na wybór byłego trenera FC Barcelony, który opuścił Nowy Jork, by od lipca zamieszkać w Niemczech.
Zarówno na Twitterze, jak i Facebooku, Guardiola jest nowym bohaterem kibiców z Monachium. Na drugim z serwisów, wiadomość o zakontraktowaniu nowego trenera miała niemal natychmiast 180 tysięcy kliknięć "Lubię to". Dla porównania, standardowe wpisy "Bawarczyków" lubi średnio 15-30 tysięcy kibiców.
Hiszpan przyniósł klubowi również nowych fanów. W ciągu pierwszych siedmiu godzin od opublikowania tej informacji, Bayern zyskał 15 tysięcy zwolenników.
Również konto na Twitterze przeszło rewolucję. Średnie zainteresowanie wpisami klubu w poprzednich miesiącach wynosiło 700-1000 udostępnień. Guardiola zatrzymał się na 10 tysiącach…