29.09.2011 10:08

Wenger wprowadza futbol w nową erę

Arsene Wenger odkąd pracuje w Arsenalu zrobił dla europejskiego futbolu bardzo wiele. Teraz wprowadza go w nową erę - erę portali społecznościowych.

Choć nie jest to najlepszy moment w życiu menadżera, bo Arsenal przegrywa mecz za meczem, to francuski szkoleniowiec stara się zrobić wiele dla kubu i jego kibiców. Na celowniku trenera "Kanonierów" znalazły się portale społecznościowe.

W przeciwieństwie do innych trenerów, Wenger zawsze cenił ten rodzaj komunikacji z fanami. Joey Barton w czasach gry w Newcastle United używał Twittera mimo oficjalnych zakazów zarządu, a Alex Ferguson stwierdził w szatni Manchesteru United, że "lepiej jest iść poczytać książkę do biblioteki". Koniecznie klubowej… Wściekłość po zwolnieniu z Liverpoolu na tego typu serwisach wyładował Roy Hodgson, który obwiniał je o przedwczesne zwolnienie.

Ale Wenger nic sobie z tego nie robi. Mimo wszystkich skarg i zażaleń środowiska piłkarskiego, Twitter z niego nie zniknie, a wręcz czeka nas wkrótce jego ekspansja. Arsene Wenger doskonale to rozumie, dlatego wszystkich swoich piłkarzy wręcz zachęca do używania tego typu narzędzi komunikacji ze światem, a przede wszystkim – fanami zespołu. "Ćwierka" także Wojciech Szczęsny.

Po upokarzającej porażce 8-2 z Manchester United na Old Trafford ci mniej zagorzali kibice mogli odwrócić się od zespołu po słabym starcie sezonu. Nic bardziej mylnego – wypracowana przez Robina van Persiego i Jacka Wilshere`a więź z kibicami pomogła przetrwać im te trudne chwile.

"Rozwinięte" konto na Twitterze to dla zawodników znakomita karta przetargowa w rozmowach z potencjalnymi sponsorami. Rio Ferdinand mający 1,5. miliona fanów promuje szereg firm, ma nawet własną aplikację na iPhone’y.

– Myślimy, jak wykorzystać te możliwości do współpracy z fanami. To bardzo pozytywne doświadczenie – mówił na koniec zeszłego sezonu Wenger. Jak widać – pomyślał…

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing