23.12.2012 11:53

Przyjrzyjmy się federacjom

Przedstawiamy wyniki najnowszego badania dotyczącego analizy sponsorów federacji sportowych z całego świata. Najwięcej oczywiście zarabiają organizacje piłkarskie.

Przyjrzyjmy się federacjom

\"\"
Lwią część dochodów federacji sportowych z całego świata stanowią wpływy od sponsorów. Nie trudno się domyślić, że organizacje reprezentujące najpopularniejsze dyscypliny sportu zyskują na sponsorach najwięcej. W sumie federacje z całego świata otrzymują rocznie od sponsorów około 2 miliardów dolarów.

UEFA, FIFA i Międzynarodowy Komitet Olimpijski w sumie zyskują na umowach ze sponsorami tyle ile wszystkie pozostałe organizacje z całego świata. Zaś UEFA, FIFA, Azjatycka Konfederacja Piłkarska (AFC), Conmebol i Piłkarska Federacja Afryki (CAF) inkasują 50% wpływów od sponsorów, które trafiają na konto organizacji o zasięgu ponadnarodowym.

Najwięcej w sponsoring federacji sportowych inwestuje Adidas, który rocznie przeznacza na ten cel 196 milionów dolarów. To aż o cztery razy więcej niż największy rywal – Nike.

Jeśli chodzi o branże, które inwestują w federacje najwięcej to na czele znajdują się instytucje finansowe i bankowe. Na drugim miejscu uplasowały się przedsiębiorstwa motoryzacyjne. Nieco mniej pieniędzy na sponsoring federacji sportowych przeznaczają firmy produkujące odzież sportową. Na czwartym miejscu tej klasyfikacji znajdują się marki telekomunikacyjne, a za nimi wytwórcy alkoholu.  

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing