Ile wart jest Cristiano Ronaldo? Analiza sukcesu marketingowego Portugalczyka
Według badania IPAM (Portugalski Instytut Administracji i Marketingu) marka CR7 osiągnęła w 2025 roku rekordową wartość

Cały świat widzi, że Cristiano Ronaldo nadal strzela gole w Arabii Saudyjskiej w pogoni za mityczną liczbą 1000 trafień w oficjalnych meczach, co pozwoliłoby mu zapisać się w historii piłki nożnej złotymi zgłoskami. Natomiast jeśli chodzi o kwestie marketingowe, Portugalczyk już teraz w wielu aspektach jest bezkonkurencyjny. Powołujemy się na dziennik „Marca”, by przytoczyć najciekawsze dane dotyczące CR7.
Filmowa kooperacja
Jego ostatnim przedsięwzięciem jest współpraca z jednym z najbardziej znanych reżyserów w branży, Brytyjczykiem Matthew Vaughnem, znanym z takich filmów jak „Layer Cake” (2004), „Kick-Ass” (2010) i „X-Men: Pierwsza klasa” (2011). W rzeczywistości w przygotowaniu są już dwa filmy.
Szereg inicjatyw
Poza boiskiem Portugalczyk jest zręcznym przedsiębiorcą. W ostatnich latach zainicjował wiele projektów, takich jak marka odzieżowa CR7, która sprzedaje bieliznę, buty i perfumy, inwestycje w hotele w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej, nieruchomości luksusowe w różnych częściach świata, udziały w Chrono24, niemieckiej platformie sprzedaży luksusowych zegarków, udziały w Confina Media, jednej z najpopularniejszych grup audiowizualnych w Portugalii, oraz udziały w Vista Alegre Atlantis SGPS, portugalskim producencie porcelany i ceramiki.
Ponad 74 miliony subskrybentów na YouTube
Oprócz swojego kanału YouTube, _UR – Cristiano_ z ponad 74 milionami subskrybentów, CR7 niedawno wprowadził innowację, transmitując na żywo finały Premier Padel P1, profesjonalnego turnieju padla odbywającego się w Rijadzie w Arabii Saudyjskiej, a transmisja za pośrednictwem jego kanału dotarła do ponad 130 krajów.
Według badania IPAM (Portugalski Instytut Administracji i Marketingu), opublikowanego w tym roku, „marka CR7” osiągnie rekordową wartość 850 milionów euro w 2025 roku. Wartości te łączą w sobie 28 zmiennych rozłożonych na sześć wymiarów: przychody, media, sieci społecznościowe, osiągnięcia, wpływ społeczny i oddziaływanie.
150 milionów w kontraktach reklamowych
Analiza Portugalskiego Instytutu Administracji i Marketingu dowodzi, że Cristiano Ronaldo zarabia obecnie 200 milionów euro rocznie w Al Nassr, oprócz ponad 150 milionów euro w kontraktach reklamowych z globalnymi markami, takimi jak Nike, Tag Heuer i Louis Vuitton. W mediach społecznościowych Portugalczyk stał się najbardziej obserwowaną postacią publiczną na świecie, z ponad miliardem obserwujących na swoich platformach.
Innym istotnym faktem dostarczonym przez badanie jest to, że CR7 generuje średnio 22,3 miliona artykułów informacyjnych na całym świecie każdego roku, a także 187 milionów wyszukiwań w Google rocznie. Jest również wspomniany w 4000 książek na Amazon i występuje w 63 000 artykułach naukowych.
