Znany portal piłkarski zniknie z hiszpańskiego rynku
Vocento, czyli właściciel hiszpańskiego serwisu sportowego "Relevo", wdraża plan oszczędnościowy, co oznacza likwidację tego portalu. Redakcja "Relevo" była znana z umiejętności łączenia pogłębionych treści z bardziej "lekkimi". Zdecydowanie przeważała tematyka piłkarska.

Firma Vocento podjęła decyzję o zamknięciu „Relevo”, portalu założonego w 2022 r.. Wynika to z konieczności zaciskania pasa. Informację potwierdziła agencja Confidencial Digital.
Geneza „Relevo”
„Relevo” w wersji online powstało 6 października 2022 r. po miesiącach promowania się na platformach społecznościowych, takich jak TikTok, Twitch, Instagram i Twitter, gdzie przed oficjalną premierą udało się zebrać ponad 300 tys. obserwujących.
Projekt nagłaśniał Oscar Campillo, były redaktor naczelny dziennika „Marca”, a wówczas dyrektor ds. komunikacji i relacji instytucjonalnych w Vocento. Campillo zaprosił dziennikarzy z madryckich mediów, takich jak „Marca” i „AS”, by przyciągnąć młodszych odbiorców, w szczególności chodziło o pokolenie Z i kobiety.
Problemy finansowe i ostateczne zamknięcie
Od momentu powstania „Relevo” firma Vocento zainwestowała w nią ponad 18 milionów euro. Mimo sporych nakładów finansowych portal nie osiągnął oczekiwanej rentowności. W 2024 roku podjęto próby ożywienia projektu poprzez inicjatywy takie jak uruchomienie Relevo Mag, kwartalnika poświęconego sportowi i stylowi życia, ale nie przyniosły one sukcesu finansowego.
Negocjacje z Mediaset zakończyły się niepowodzeniem. W obliczu tych trudności Vocento rozpoczęło negocjacje z Mediaset w sprawie możliwej sprzedaży „Relevo”. Negocjacje postępowały, lecz ostatecznie zakończyły się fiaskiem z powodu rozbieżności finansowych. Vocento uznało ofertę Mediaset, która wyceniała „Relevo” na około 5 milionów euro, za niewystarczającą, co doprowadziło do ostatecznej decyzji o zamknięciu redakcji.
