FC Barcelona wkracza w nową erę
W minionym tygodniu, FC Barcelona ogłosiła sprzedaż miejsca na swojej koszulce meczowej liniom lotniczym z Kataru. Hiszpański klub wkracza w nową erę.
Katarskie linie lotnicze Qatar Airways zastąpiły na koszulkach organizację non-profit – Qatar Foundation. Umowa ta zakończy również współpracę klubu z Turkish Airlines, która wygaśnie w czerwcu 2013 roku.
Choć jest to tylko rozszerzenie podpisanej jakiś czas temu umowy, nowy sponsor doskonale podsumowuje nowy okres w dziejach FC Barcelony. Pierwszy raz w historii, nastawiony na zysk handlowy podmiot otrzymał miejsce na koszulkach tego klubu.
Proces ten rozpoczął się w 2003 roku, kiedy socios przegłosowali mało popularny projekt, zezwalający na złamanie historycznej zasady i oddanie miejsca reklamowego na trykotach meczowych.
Zaraz po tej decyzji na piersiach zawodników "Dumy Katalonii" zobaczyć można było logo UNICEF, ale to klub płacił tej organizacji 1,5 miliona euro rocznie na działalność charytatywną.
W 2010 roku, kiedy Barcelona zmagała się z coraz większym długiem, a swoje żniwa zbierał również kryzys ekonomiczny w Hiszpanii, Laurent Colette – dyrektor marketingu lidera Primera Division – uznał, że sprzedaż miejsca na koszulkach jest konieczna dla ratowania budżetu.
FC Barcelona zmieniła bieg swojej historii, ale udało jej się utrzymać związanych z nią kibiców. Wszyscy zrozumieli, że bez pieniędzy nie przetrwa nikt…