16.09.2011 06:31

Każdy ćwierka jak może

Niespełna 39% zawodników występujących w rozgrywkach Major League Soccer ma konta na Twitterze. Aplikacja służy im do komunikacji z fanami.

Liga MLS jest co raz bardziej uspołeczniona. Dziennikarze nie czyhają już na zawodników przed szatniami z mikrofonami i kamerami, a śledzą ich wpisy na portalach społecznościowych. Choć zaledwie 4% ma zweryfikowane konta pod względem ich autentyczności, to media chętnie cytują pojawiające się wpisy.

Średni wiek „ćwierkających” zawodników to 25 lat – dokładnie tyle, ile wynosi średnia wieku całej ligi. Nie od dziś wiadomo, że „social media”, jak nazywa to amerykańskie społeczeństwo, są najczęściej używane przez młode pokolenie obywateli.

Przedział wiekowy zawodników MLS na Twitterze mieści się między 18., a 41. rokiem życia. Najmłodszy z piłkarzy – Juan Agudelo – ma ponad 21. tysięcy obserwatorów.

Twitter przez kluby ze Stanów Zjedonoczonych jest postrzegany, jako doskonałe narzędzie do komunikacji ze swoimi fanami. Większość z nich oferuje na swoich stronach ogrom możliwości związanych z tym narzędziem komunikacyjnym.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing