NFL góruje nad NBA – oglądalność meczów na Netflixie podczas świąt imponuje
Netflix podaje, że dwa mecze NFL transmitowane na tej platformie w Boże Narodzenie miały oglądalność na poziomie 65 milionów widzów w USA.
Średnia oglądalność na mecz robi największe wrażenie w przypadku dwóch spotkań zawodowej ligi futbolu amerykańskiego za Atlantykiem:
Chiefs-Steelers: 24,1 miliona
Ravens-Texans: 24,3 miliona
NFL wygrywa z NBA
Te dwa mecze cieszyły się największym zainteresowaniem na Netflixie.
Dla porównania, oto średnia oglądalność meczu w Boże Narodzenie:
NBA (5 meczów): 5,25 mln
NFL (2 mecze): 24,2 mln
Stała współpraca
Oznacza to, że jeden mecz NFL miał prawie tyle samo widzów (24 mln), co wszystkie pięć spotkań NBA razem wziętych (26 mln). Różnica jest zatem ogromna.
Netflix zapłacił około 150 milionów dolarów za prawa do transmisji meczów NFL według Bloomberga. Platforma streamingowa i NFL utrzymują stałą współpracę od kilku lat. Serial dokumentalny „Quarterback” został opublikowany na Netflixie w 2023 roku, a „Receiver” miał premierę na platformie streamingowej w zeszłym miesiącu.