14.10.2012 07:56

Gwiazdy socialmedia

Przedstawiamy ranking popularności gwiazd sportowych na portalach społecznościowych. Nikogo nie zdziwi, że liderem jest Cristiano Ronaldo. Kto zajmuje kolejne lokaty?


Zdecydowanym królem tego typu portali jest gwiazdor Realu Madryt. Cristiano Ronaldo każdego dnia zyskuje 40 tysięcy nowych fanów na Facebooku. Na Twitterze jego wpisy śledzi już prawie 13,8 miliona internautów.

Najprawdopodobniej będzie pierwszą osobą nie związaną z branżą muzyczną, która przekroczy liczbę 50 milionów kliknięć „lubię to” na swoim profilu.

Czołowa 10 rankingu zdominowana jest przez piłkarzy choć swoje miejsce na niej mają także między innymi koszykarze. Klasyfikując sportowców brano pod uwagę nie tylko liczbę ich fanów, ale także aktywność internautów na profilach poszczególnych gwiazd. Zobaczcie sami całe zestawienie wraz z dokładnymi danymi:

1. Cristiano Ronaldo: YouTube – 7,85 milionów wyświetleń, Twitter – 13,78 milionów śledzących, Tencent Weibo – 9 milionów fanów, Facebook – 49,95 milionów kliknięć „lubię to”,  Google Plus – 1,86 miliona fanów, RenRen – 94 tysiące fanów.

2. Lionel Messi: YouTube – 4,16 miliona, Tencent Weibo – 15,56 miliona, Facebook – 38,47 miliona,

3. David Beckham: YouTube – 145,6 tysięcy, Google Plus – 3,5 miliona, Facebook – 21,3 miliony, RenRen – 88 tysięcy,

4. Ricardo Kaka: YouTube – 11,8 tysięcy, Twitter – 13,1 miliona, Facebook – 18,6 miliona, RenRen – 136 tysięcy

5. LeBron James: YouTube – 9,5 miliona, Twitter – 6,3 miliona, Facebook – 12,5 miliona, Google Plus – 1,6 miliona

6. Michael Jordan: Facebook – 20,6 miliona

7. Andres Iniesta: YouTube – 433,2 tysiąca, Twitter – 4,6 miliona, Facebook – 10,94 miliona, Tencent Weibo – 2,86 miliona

8. Dwayne Wade: YouTube – 296,8 tysięcy, Twitter – 3,77 miliona, Seina Weibo – 2 miliony fanów, Facebook – 6,66 miliona, Google Plus – 1,93 miliona

9. Sachin Tendulkar: Facebook – 7,8 miliona, Twitter – 2,7 miliona

10. John Cena: Facebook – 13,57 miliona, Twitter – 2,9 miliona.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing