Przedstawiciel BVB ujawnia: odmówiliśmy światowym gigantom. Byłoby to sprzeczne z naszymi wartościami
O wizji i strategii po implementacje oraz rozwój zaangażowanej i świadomej społeczności w sporcie opowiedzieli Benedikt Scholz z BVB, Jose Carlos Loaiza Gallego z La Liga, Tomasz Stamirowski z Widzewa Łódź oraz Martin Stigaard Skammelsen z Aalborg Handbold. Przedstawiciele przedstawili różne drogi do sukcesu. Z kolei Scholz ujawnił, komu odmówiła Borussia Dortmund.
![Przedstawiciel BVB ujawnia: odmówiliśmy światowym gigantom. Byłoby to sprzeczne z naszymi wartościami](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2024/11/fot.jpg)
Fachowcy z różnych europejskich klubów i lig ujawnili w jaki sposób działają na rynku. Przede wszystkim w jaki sposób tworzą współpracę na linii klub/liga – kibice.
– Mamy piłkarzy najwyższej klasy, ale żaden z nich się nie wywyższa. Wszyscy są do dyspozycji kibiców. To zbudowało tożsamość klubu i więź między zawodnikami z fanami – podkreślił Benedikt Scholz z BVB i dodał:
– Jesteśmy wierni swoim wartościom i tradycji. Prowadziliśmy rozmowy z globalnymi graczami takimi jak Disney i Marvel. Przeanalizowaliśmy wszelki za i przeciw, co ostatecznie skłoniło nas do tego, żeby grzecznie odmówić. W rezultacie podziękowaliśmy za potencjalną współpracę. Uznaliśmy, że nie byłoby to zgodne z naszą tradycją – ujawnił przedstawiciel Borussii Dortmund.
Z kolei Jose Carlos Loaiza Gallego z La Liga podkreślił, że w jego ocenie współpraca lokalna jest równie ważna w globalnymi działaniami w przypadku ligi hiszpańskiej.
– Jesteśmy ligą piłkarską i zapewniamy ludziom na co dzień rozrywkę. Mamy ogromną konkurencję na arenie międzynarodowej, ale staramy się wyróżniać. Chcemy dotrzeć do każdego kibica na świecie. Ważna jest strategia globalna, ale także krajowa. Poruszamy się na wielu obszarach. La Liga „mówi” w dwudziestu językach. Skupiamy się równie mocno na globalnym działaniu, ale też lokalnym – podkreślił Hiszpan.
Tomasz Stamirowski opowiedział w jaki sposób Widzew Łódź buduje relację z kibicami. – Markę klubu budują niewątpliwie sukcesy sportowe. Jako klub mieliśmy piękne karty historii, ale dwukrotnie upadliśmy. Mimo wszystko kibice pozostali z nami, choć w klubie nie było tak naprawdę nic, poza właśnie wiernym fanami. Podnosiliśmy się z dna, ale od momentu, gdy graliśmy w III lidze towarzyszył nam komplet fanów. Jest to niezwykle budujące. Dlatego staramy się wychodzić na przeciw oczekiwaniom naszych fanów – wyznał.
Natomiast Martin Stigaard Skammelsen z Aalborg Handbold, co w jego opinii, jest istotne w strategii budowania klubu.
– Na początku drogi klubu istotne jest to, żeby zachęcić ludzi do przychodzenia na arenę zmagań. Mamy potężne zaplecze dzięki czemu mogliśmy stworzyć klub, który jest zrównoważony finansowo, a także sportowo. Dzięki temu możemy pozyskiwać coraz lepszych graczy, co przyciąga coraz większą rzeszę kibiców – stwierdził Duńczyk.
![Adrian Janiuk](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2024/10/Pilka.png)
Adrian Janiuk
Więcej Ze świata
Duńczycy wyrównują budżety kobiecej i męskiej reprezentacji piłkarskiej
Duńska federacja piłkarska (DBU) ogłosiła, że budżet kobiecej reprezentacji w piłce nożnej wzrośnie o cztery miliony euro w nadchodzących latach, a do 2028 roku zrównają się z budżetem drużyny męskiej. Taki krok ma na celu promowanie równości w sporcie oraz zapewnienie lepszych warunków dla piłkarek.![Sara Holmgaard (18) of Denmark scores 0-3 and Denmark celebrate during a soccer game between the national women teams of Belgium, called the Red Flames and Denmark on the fifth matchday in Group A2 in the league stage of the 2023-24 UEFA Women's European Qualifiers competition, on Friday 12 July 2024 in Sint-Truiden , Belgium . (Photo by Stijn Audooren/Sportpix/Content Curation/Sipa USA)
2024.07.12 Sint Truiden
pilka nozna kobiet , eliminacje , kwalifikacje do Mistrzostw Europy
Belgia - Dania
Foto Stijn Audooren/Sportpix/Content Curation/SIPA USA/PressFocus
!!! POLAND ONLY !!!](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2024/12/20240712PF_ZZI_12369-1024x682.jpg)
![Jun 22, 2022; Baltimore, Maryland, USA; Fans walk though Eutaw Place on Orioles LGBTQ+ Pride Night at Oriole Park at Camden Yards during the game between the Baltimore Orioles and the Washington Nationals. Mandatory Credit: Tommy Gilligan-USA TODAY Sports/Sipa USA
2022.06.22 Baltimore
baseball amerykanska liga baseballu MLB
MLB: Washington Nationals at Baltimore Orioles
Foto Tommy Gilligan-USA TODAY Sports/SIPA USA/PressFocus
!!! POLAND ONLY !!!](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/02/20220622PF_sipausa_40047916-768x511.jpg)
![Leo Messi zaprezentował nową koszulkę Interu Miami. To „Euphoria”](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/02/Inter-i-Messi--768x471.jpg)
![Sep 9, 2023; Flushing, NY, USA; Fans cheer in the stands during the match between Coco Gauff of the United States and Aryna Sabalenka (both not pictured) in the women's singles final on day thirteen of the 2023 U.S. Open tennis tournament at USTA Billie Jean King Tennis Center. Mandatory Credit: Danielle Parhizkaran-USA TODAY Sports/Sipa USA
2023.09.09 Nowy Jork
tenis ziemny
US Open 2023
Foto Danielle Parhizkaran-USA TODAY Sports/SIPA USA/PressFocus
!!! POLAND ONLY !!!](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2023/09/20230909sipausa_48255299-768x512.jpg)
![Teddy Riner and Omar Sy
attending the men's basketball Gold Medal game between Team France and Team United States on day fifteen of the Olympic Games Paris 2024 at Bercy Arena on August 10, 2024 in Paris, France.//03VULAURENT_20240810VU02688/Credit:Laurent VU/SIPA/2408110941
10.08.2024 Paris
Sport
Igrzyska Olimpijskie Paryz 2024
Foto Laurent VU/SIPA / Sipa / PressFocus
POLAND ONLY!!](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/02/20240810PF_LS_zAg_SiiiPAa802-768x512.jpg)