Kibice sponsorem?!
W RC Lens mają pomysł jak napełnić klubową kasę. Klub występujący w Ligue 2 wyszedł z inicjatywą do swoich sympatyków, ale nie chce ich „doić”.
W meczu z AS Monaco zainicjowano projekt MonRCLens.com. To wynik współpracy ze społecznością MyMajorCompany, której przewodzi Michael Goldman. W obu przypadkach mówimy o crowdfundingu, czyli formie finansowania projektów przez społeczności, które gromadzą się wokół danej idei.
W przypadku MyMajorCompany chodzi o muzyków. Natomiast MonRCLens.com jest pierwszą taką inicjatywą we francuskim futbolu. Czy powiedzie się? Zobaczymy. Póki co klub uzbierał 3540 euro. Za każdą wpłatę na fanów czekają gadżety i prezenty. Na przykład za wpłatę w wysokości 250 euro mamy „Le Pack Président”, co pozwala na obejrzenie wybranego meczu z loży prezydenckiej.
Jakby tego było mało, kibice będą mogli wybierać komunikaty, które będą prezentowane na trykotach. Jeżeli uzbierane zostanie 250 tysięcy euro, kibice będą mogli zdecydować o haśle z tyłu koszulki na cały sezon. Jeżeli będzie to 500 tysięcy euro to dowolnie wybrane hasło będzie widniało na przodzie. Może to być nawet: „Tu bije serce francuskiego futbolu”.
Ciekawa inicjatywa? Bardzo. Może warto spróbować w Polsce?