13.09.2012 09:30
Western Union wspiera edukację
Western Union - oficjalny partner rozgrywek Ligi Europy - inicjuje projekt edukacyjny, którego celem będzie przekazanie wsparcia dla szkół.
Światowy lider w dziedzinie przekazów pieniężnych oraz globalny partner rozgrywanych pod egidą UEFA rozgrywek Ligi Europy, ogłosił, że każde celne podanie w obecnym sezonie rozgrywek premiować będzie sfinansowaniem jednego dnia edukacji młodych ludzi na świecie. Gdyby w tej edycji zawodów wystąpiła FC Barcelona lub reprezentacja Hiszpanii, sukces byłby ogromny, ale i tak inicjatywa przyniesie wiele korzyści dla najmłodszych obywateli.
Pomysł, który nosi roboczą nazwę PASS, a której ambasadorem jest była gwiazda światowego futbolu Patrick Vieira, zainaugurowana zostanie podczas rozgrywek grupowych Ligi Europy, które rozpoczynają się w Europie w sezonie 2012/2013 dnia 20 września. Program Western Union zakłada zapewnienie jednego miliona dni w szkole na przestrzeni kolejnych trzech sezonów rozgrywek i wzbogaca dokonania firmy na rzecz szerzenia edukacji na całym świecie.
– Przekazywanie pieniędzy dla lepszego jutra, jest kwintesencją naszego działania, a edukacja to jeden z głównych celów, na który nasi klienci przekazują pieniądze. Według badań UNESCO 71 milionów zdolnych, ciężko pracujących uczniów na świecie nie zdobywa średniego lub zawodowego wykształcenia. To wielka strata dla gospodarki, a także marnowanie ludzkiego potencjału, jako że każdy dodatkowy rok szkolny zwiększa możliwości jednostki do uzyskania korzyści ekonomicznych. Dzięki PASS chcemy wykorzystać popularność piłki nożnej do zbudowania świadomości dotyczącej problemu, a także udzielić bezpośredniego wsparcia, które zmieni życie młodych ludzi i ich społeczności. – mówi CEO Western Union, Hikmet Ersek.
W ramach inicjatywy zapewnione zostaną szkolenia dla nauczycieli i stypendia naukowe dla uczniów w oparciu o współpracę z organizacjami non-profit oraz pozarządowymi (NGO). Początkowo działania realizowane będą w jedenastu krajach – Brazylii, Chinach, Kolumbii, Jamajce, Meksyku, Maroko, Nigerii, Senegalu, Rumunii, Rosji i Turcji.
– Tam skąd pochodzę możliwości uzyskania wysokiej jakości kształcenia są niewielkie. Piłka nożna była moją przepustką do sukcesu, ale dla zdecydowanej większości młodych ludzi edukacja jest kluczem, który pozwala im zostać, kim chcą w przyszłości. Dlatego udzielam wsparcia tej kampanii. Skorzystają na niej uczniowie, nauczyciele i szkoły na całym świecie, szczególnie w krajach, które tego najbardziej potrzebują, jak np. Senegal, w którym się urodziłem. – stwierdził Vieira, była gwiazda AC Milan, Arsenalu FC, czy Juventusu Turyn.
Dzięki globalnemu zasięgowi oglądalności Ligi Europy, kibice z Ameryki Łacińskiej, Afryki i Azji, a także Europy, dostaną szansę, aby zwiększyć fundusze zbierane podczas sezonu, biorąc udział w programach inicjowanych w internecie i mediach społecznościowych.
– Europejski futbol jest nie tylko pokazywany w telewizjach ponad 200 krajów na świecie, ale jest również polem realizacji aspiracji zawodników piłkarskich z całego świata, a także graczy ze 113 krajów, którzy wzięli udział w rozgrywkach Ligi Europy UEFA w poprzednim sezonie. Dzięki inicjatywie PASS Western Union, niektórzy z tych piłkarzy będą mogli oferować swoim rodzinnym społecznościom, coś więcej poza prostymi emocjami i rozrywką, które towarzyszą grze na boisku. – dodaje David Taylor, pracownik UEFA Events SA.
Inicjatywa PASS nada dodatkowe znaczenie każdemu udanemu podaniu, które padnie w każdym rozegranym meczu, poczynając od fazy grupowej do finału 2012/2013 Ligi Europy. Celne podanie sfinansuje pełny dzień edukacji szkolnej jednej osoby. Fundusze zostaną rozdzielone i rozdystrybuowane na bazie wyliczenia kosztów kształcenia odpowiednich dla każdego rynku. Inicjatywa PASS trwać będzie przez trzy kolejne lata objęte sponsoringiem Ligi Europy przez Western Union, tj. do 2015 roku.
Wprowadzając inicjatywę PASS, Western Union przeprowadzi kompleksowy program marketingowo-komunikacyjny mający za zadanie wzmocnienie zaangażowania klientów i kibiców Ligi Europy z całego świata.
Redakcja Sport Marketing