Frekwencja w Serie A
Pełne trybuny to magnes na sponsorów. Kluby, które zapełniają stadiony mogą liczyć na wsparcie inwestorów. Które drużyny w Serie A przodują w sprzedaży biletów?
W prosty sposób liczba widzów przybywających na stadion przekłada się na wpływy od sponsorów. Każda z firm chce współpracować z klubami, które mają moc przyciągania kibiców dzięki czemu ich reklama trafia do większego grona odbiorców.
Jak wygląda frekwencja na włoskich stadionach? Szczerze mówiąc słabo. Wystarczy wspomnieć, że średnia liczba widzów odwiedzających obiekty Serie A w trakcie ostatniego sezonu spadła o 5,8% względem rozgrywek z lat 2010/2011.
Która z drużyn sprzedaje najwięcej biletów? W zestawieniu przodują dwie drużyny z Mediolanu. Pierwsze miejsce zajmuje AC Milan, a tuż za nim uplasował się Inter Mediolan. Dobrze radzi sobie także SCC Napoli sklasyfikowane na najniższym stopniu podium. Najmniej fanów przyciągały zaś mecze Chievo Werona, AC Siena i US Lecce.
Zajmijmy się teraz porównaniem frekwencji na poszczególnych stadionach w porównaniu z sezonem 2010/2011. Najwięcej straciły takie kluby jak: US Citta di Palermo (-23,4%), Inter Mediolan (-20,7%) oraz Chievo Werona (-19,2%).
Powody do radości ma zaś Juventus Turyn. W przeciągu jednego sezonu średnia frekwencja na spotkaniach tego zespołu wzrosła o 71,6%. „Na plusie” są też między innymi Calcio Catania (11,4%) i Lazio Rzym (10,7%).
Żadna włoska drużyna nie radzi sobie tak dobrze ze sprzedażą wejściówek jak Juventus Turyn. Klub ten w przeciągu całego sezonu sprzedawał średnio 97% wszystkich miejsc. Żadna inna drużyna nie jest nawet w stanie zbliżyć się do takiego wyniku. 68% miejsc sprzedawała Cesena, a SCC Napoli 67%.
Najgorzej pod tym względem prezentował się klub Chievo Werona. Jedynie 26% wejściówek na stadion tej drużyny było sprzedawane w sezonie 2011/2012. Zaledwie więc co czwarte miejsce na tym obiekcie było zajęte. Niewiele lepiej jest w US Lecce (29%) oraz w Lazio Rzym (44%).