Premier League pod lupą
Przyjrzyjmy się temu jaką formą na portalach społecznościowych cieszy się Premier League. Który klub ma najwięcej fanów? Ile śledzących ma oficjalny profil ligi?
Analizie poddano dwa najpopularniejsze portale społecznościowe czyli Twitter i Facebook. Jak na tych serwisach prezentuje się angielska piłka nożna?
Na Twitterze oficjalny profil Premier League śledzi 315,3 tysiąca internautów. Znacznie większe jest grono fanów na Facebooku – 1,68 miliona.
Jeśli chodzi o skumulowaną liczbę fanów ligi jako takiej i jej poszczególnych drużyn to na Twitterze rozgrywki Premier League śledzi 5,69 miliona internautów. Dla Facebooka liczba ta jest odpowiednio wyższa i wynosi ponad 68,2 miliony.
Każdy z zespołów posiada średnio 282,8 tysiąca śledzących „ćwierknięcia” na Twitterze i ponad 3,3 miliony kliknięć „lubie to” na Facebooku.
Jak wygląda klasyfikacja poszczególnych drużyn? Jeśli chodzi o Facebook to żadnej niespodzianki nie ma. Największe grono kibiców ma Manchester United – 26,9 miliona. Na drugim miejscu jest Chelsea FC (11,8 miliona), a na trzecim Arsenal FC (11,1 miliona).
Bardziej zaskakująco wygląda ranking Twitterowy. Tutaj króluje Arsenal FC (1,7 miliona śledzących). Za plecami londyńskiego klubu czai się lokalny rywal – Chelsea FC (1,3 miliona). Na najniższym stopniu podium stanął zaś Liverpool FC (1,1 miliona).