18.08.2012 08:34

Ibrahimović daje Szwecji wiele

Zlatan Ibrahimovic to fenomen nie tylko pod względem sportowym. Można go kochać, bądź nienawidzić, ale on i tak robi wiele dla szwedzkiej gospodarki.

Ibrahimović daje Szwecji wiele

\"\"Transfer kapitana piłkarskiej reprezentacji Szwecji z AC Milan do Paris Saint-Germain spowodował, że lokalne biura podróży nie upadną, jak ich polskie odpowiedniki. Osoby związane z tą branżą nazywają piłkarza "turystycznym PR-owcem", bowiem jego przejście z Włoch do Francji wywołało falę wycieczek ze Szwecji do nowego miejsca pracy zawodnika.

– Liczba wykupionych wycieczek do Paryża z meczem PSG w programie wzrosła o aż 36 procent i bez wątpienia jest to, jak nazywamy w branży, "efekt Zlatana". – stwierdził pracownik biura podróży "Ticket".

– Nie widzę w Szwecji człowieka, który bardziej niż Ibrahimovic wpływałby na turystykę do jednego miasta. Podobna sytuacja była, kiedy rozpoczął grę w Barcelonie (2009-2010). Tam jeździły co tydzień tysiące Szwedów. Po przejściu do Milanu (2010-2012) w zaledwie dwa tygodnie sprzedaliśmy więcej wycieczek do tego włoskiego miasta niż przez cały rok. Teraz przyszedł czas na Paryż. – dodał Szwed.

Mało znany wcześniej w Szwecji klub ze stolicy Francji jest obecnie najbardziej popularnym tematem w lokalnych gazetach. Paryż zaś stał się celem priorytetowym kilkudniowych wycieczek zorganizowanych i indywidualnych. Euforia jest na tyle wielka, że na kilka dni przed parafowaniem kontraktu, stacja TV4 zaryzykowała i wykupiła pakiet do transmitowania spotkań Ligue 1.

– Trafiliśmy w dziesiątkę. To jest prawdziwy jackpot, który przyniesie ogromne zyski z reklam. – stwierdził po fakcie Emir Osmanbegović, dyrektor sportowy kanału.

Jak pokazują statystyki, podczas gry sportowca w Mediolanie, zainteresowanie wycieczkami do tego miasta, w stosunku do poprzednich okresów, wzrosło o 160%. Czy teraz będzie podobnie?

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing