17.08.2012 08:50

Newcastle United FC czy żona?

Angielscy naukowcy i firma Puma postanowili sprawdzić kogo piłkarscy fani bardziej kochają – swoją życiową partnerkę czy ulubiony klub? Kobiety mogą czuć się zaniepokojone.

Newcastle United FC czy żona?


Firma Puma wpadła na całkiem ciekawy pomysł. Postanowiła sfinansować badania, które miały odpowiedzieć na trapiące wszystkie kobiety pytanie – czy dla mężczyzn ważniejsza jest piłka nożna czy partnerka?

Naukowcy z University of Bristol postanowili więc tą zagadkę wyjaśnić. Wybrali kilku przedstawicieli grupy najwierniejszych fanów klubu Newcastle United FC i kazali im targać dwa zdjęcia: partnerki i ulubionego piłkarza.

Badając reakcję mózgu na takie traumatyczne widoki doszli do wniosku, że więcej stresu (zaangażowania) generuje obraz niszczenia podobizny partnerki życiowej.

W drugim eksperymencie stworzono dwie laleczki voodoo. Jedna z nich była podobizną piłkarza Newcastle, a druga zaś przypominała sercową wybrankę kibica, który musiał zdecydować w kogo wbić szpilkę.

Część kibiców decydowała się „skazać” swoją partnerkę na kilka dni grypy i to w nią wbijało szpilkę chroniąc tym samym zawodnika, którzy „dzięki temu” mógł zagrać w następnym meczu.

Jak widać mężczyźni z reguły przywiązują się bardziej do kobiet niż do swoich ukochanych klubów. Nie zmienia to jednak faktu, że czasem krótkoterminowe dobro partnerek schodzi na drugi plan jeśli w grę wchodzą losy zespołu. Całość udokumentowano na niedługim filmie:

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing