Sponsorzy w socialmedia
Specjaliści od mediów społecznościowych zajęli się działaniami sponsorów Igrzysk Olimpijskich na Facebooku, Twitterze i innych. Kto wypadł najlepiej?
Zdecydowanie złoty medal należałby się marce Coca-Cola. Przede wszystkim firma ta posiada ogromną bazę fanów na wszelkiego typu portalach. Łącznie jest to ponad 43,5 miliona internautów.
W tej klasyfikacji na drugim miejscu znajduje się McDonald’s, którego internetowe poczynania na portalach społecznościowych śledzi 20,7 miliona osób. Na ostatnim miejscu podium jest Visa z łączną liczbą 1,2 miliona internautów śledzących wpisy tej marki.
Która z marek może zaś poszczycić się największym wzrostem liczby fanów w ostatnim czasie? Znów wygrywa Coca-Cola, której podczas olimpijskiej gorączki przybyło prawie 1,5 miliona śledzących. Drugi znów jest McDonald’s (750 tysięcy), a trzecia Visa (550 tysięcy).
Jeśli jednak przyjrzymy się uważnie procentowemu wzrostowi liczby użytkowników portali społecznościowych, którzy zainteresowali się poszczególnymi markami sytuacja wygląda inaczej. Najlepiej zdobywa rynek Visa, której grono fanów wzrosło ostatnio o 83,5%. Na drugim miejscu jest P&G (26,2%), a na trzecim GE (24,1%).