Eredivisie Live zmienia swój marketing
Fox International Channels (FIC) rozpoczął współpracę z Eredivisie Media & Marketing CV (EMM) poprzez nabycie 51% udziałów w tej firmie.
EMM, firma założona w 2008 roku przez osiemnaście zespołów Eredivisie oraz globalnego producenta sygnału telewizyjnego Endemol, obsługuje wszystkie korporacyjne media i zarządza prawami sponsorskimi w imieniu najwyższej holenderskiej piłkarskiej klasy rozgrywkowej.
EMM odpowiada między innymi za stworzenie dobrze znanej stacji Eredivisie Live, która jako jedna z niewielu dedykowanych kanałów sportowych w Europie, jest w stanie generować oczekiwane zyski.
FIC działa na terenie Holandii przy produkcji takich kanałów, jak National Geographic, 24Kitchen, Nat Geo Wild i FOXlife.
Współpracę zatwierdzili przedstawiciele wszystkich osiemnastu zespołów Eredivisie, Holenderska Federacja Piłkarska (KNVB) i Endemol. Transakcja ma wykorzystać wiedzę FIC w zakresie transmisji sportowych i dostarczyć lokalnym fanom jeszcze więcej wrażeń sportowych.
– FIC jest częścią międzynarodowej sieci dobrych kanałów sportowych w USA, Ameryce Łacińskiej, Azji i Europie. Planujemy wykorzystać wiedzę i doświadczenie, aby rozwijać Eredivisie Live. – mówi Alex Tielbeke, dyrektor EMM.
– Z naszych ostatnich badań wynika, że kanały Fox są na najlepszej drodze, do zostania światowym liderem w kategorii nadawców sportowych. – dodał Hernan Lopez, prezes FIC.
Partnerstwo podlega zatwierdzeniu przez holenderski organ ds. ochrony konkurencji.