W Chinach charytatywnie
Arsenal FC znajduje się właśnie w Azji na przedsezonowym tournee. Okazuje się, że piłkarze tego klubu mocno udzielają się w tym czasie charytatywnie na rzecz dzieci.
Abou Diaby i Johan Djourou odwiedzili jedną z chińskich szkół. Akcja odbyła się pod patronatem organizacji Save the Children, z którą klub od lat współpracuje.
W ciągu ostatnich 3 sezonu zespół z Londynu zasilił konto tej organizacji kwotą 300 tysięcy funtów. Co więcej piłkarze Arsenalu często udzielają się w akcjach charytatywnych na rzecz Save the Children.
Co więcej klub wspomoże także zatrudnienie ponad 200 nauczycieli z Wielkiej Brytanii, którzy pracować będą w chińskich placówkach by podnieść poziom szkolnictwa w tym regionie.
W przypadku takich akcji prowadzonych w blasku fleszy i przy asyście kamer telewizyjnych zawsze powinno pojawiać się pytanie na ile jest to działanie charytatywne, a na ile marketingowe posunięcie mające na celu ocieplenie wizerunku marki i powiększenie grona fanów?