LOCOG ustalił zasady marketingowe
Organizatorzy Igrzysk Olimpijskich wezmą się za ambush marketing. Za \"podszywanie\" się pod oficjalnych sponsorów zawodów grozić będzie surowa kara.
LOCOG, czyli Komitet Organizacyjny Igrzysk Olimpijskich w Londynie, przedstawił regulamin marketingowy, jaki obowiązywał będzie w trakcie zawodów sportowych. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, za ubranie odzieży z logiem firmy, która nie jest oficjalnym sponsorem, nie będzie żadnych sankcji.
Mimo wszystko, oficjalni sponsorzy mogą spać spokojnie. Prawa takich inwestorów będą chronione, bowiem LOCOG zamierza walczyć z marketingiem "pasożytniczym", jaki zawsze ma miejsce w przypadku ważnych wydarzeń sportowych.
Według wytycznych MKOl, ograniczenia będą dotyczyły wszystkich reklamodawców, którzy nie znajdują się w gronie sponsorów imprezy. Handlowcy będą musieli uzyskać pisemną zgodę na działalność promocyjną w 27 strefach rozgrywkowych oraz na publicznym terenie, w odległości 200 metrów od stadionów i innych obiektów sportowych.
Za złamanie tych ustaleń, grozić będzie kara grzywny.