Ze świata 24 lipca 2012

LOCOG ustalił zasady marketingowe

Organizatorzy Igrzysk Olimpijskich wezmą się za ambush marketing. Za \"podszywanie\" się pod oficjalnych sponsorów zawodów grozić będzie surowa kara.

\"\"LOCOG, czyli Komitet Organizacyjny Igrzysk Olimpijskich w Londynie, przedstawił regulamin marketingowy, jaki obowiązywał będzie w trakcie zawodów sportowych. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, za ubranie odzieży z logiem firmy, która nie jest oficjalnym sponsorem, nie będzie żadnych sankcji.

Mimo wszystko, oficjalni sponsorzy mogą spać spokojnie. Prawa takich inwestorów będą chronione, bowiem LOCOG zamierza walczyć z marketingiem "pasożytniczym", jaki zawsze ma miejsce w przypadku ważnych wydarzeń sportowych.

Według wytycznych MKOl, ograniczenia będą dotyczyły wszystkich reklamodawców, którzy nie znajdują się w gronie sponsorów imprezy. Handlowcy będą musieli uzyskać pisemną zgodę na działalność promocyjną w 27 strefach rozgrywkowych oraz na publicznym terenie, w odległości 200 metrów od stadionów i innych obiektów sportowych.

Za złamanie tych ustaleń, grozić będzie kara grzywny.