19.07.2012 09:14

Cenna olimpijska marka

Najnowsze badania wykazują, że marka Igrzysk Olimpijskich staje się jedną z najbardziej cenionych na świecie. Wyprzedza ją jedynie jeden z technologicznych gigantów.

Cenna olimpijska marka

\"\"
Według specjalistów z Brand Finance wartość marki Igrzysk wynosi już 47,6 miliarda dolarów. To znaczny wzrost względem wartości, którą odnotowywano 4 lata temu podczas Igrzysk w Pekinie. Wtedy wyceniano ją jedynie na 25,4 miliarda.

Olimpijska marka pozostaje już w tyle tylko i wyłącznie za firmą Apple, która samotnie lideruje temu rankingowi. Wyceniana jest bowiem na 70,6 miliarda dolarów.

– Nie ma wątpliwości, że marka olimpijska jest potężnym generatorem dochodów i ma ogromną wartość. Nie wolno także zapominać, że przez ostatnie 4 lata 4,6 miliarda dolarów zostało zainwestowanych w inicjatywy służące rozwojowi sportu, a najbliższe Igrzyska mają przynieść brytyjskiej gospodarce co najmniej 25 miliardów dolarów zysku – skomentował wyniki badań David Haigh stojący na czele Brand Finance.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing