Paraolimpiada w social media
Wszyscy rozpisują się o zbliżających się Igrzyskach Olimpijskich. Niestety atleci walczący na tegorocznej Paraolimpiadzie nie mogą liczyć na takie zainteresowanie…
Dlatego tez postanowiono wykorzystać jak najlepiej media społecznościowe by przybliżyć szerszej publiczności zmagania paraolimpijczyków. Niepełnosprawni sportowcy walczyć będą o medal w sierpniu – po zakończeniu Igrzysk Olimpijskich.
Choć zawodnicy startujący w Igrzyskach stają się powoli prawdziwymi celebrytami i ikonami popkultury (jak choćby Usain Bolt) to ich niepełnosprawni koledzy nie mają tyle szczęścia. Zmaganiami paraolimpijczyków interesuje się tylko mała grupa kibiców i nie mają oni co liczyć na status gwiazd.
Międzynarodowy Komitet Paraolimpijski (MKP) chce ten trend odwrócić. Dlatego też planuje we własnym zakresie przeprowadzać relacje z nadchodzącej Igrzysk Paraolimpijskich.
Na stronie internetowej ruchu paraolimpijskiego zostanie wyemitowanych 580 godzin transmisji na żywo ze zbliżających się zawodów. Co więcej ponad tysiąc godzin materiałów zostanie umieszczonych na specjalnym kanale na portalu YouTube. Przedstawiciele MKP zapewniają, że wraz ze zbliżającymi się Igrzyskami Paraolimpijskimi pojawią się kolejne działania na rzecz popularyzacji sportu niepełnosprawnych.