21.06.2012 10:02

Zakazane Nike

Marka Nike stała się niechlubnym pionierem. Jest bowiem pierwszą firmą w Wielkiej Brytanii, której kampania reklamowa na Twitterze została zakazana.

\"\"
Prawnicy w Wielkiej Brytanii wzięli pod lupę działania marketingowe Nike, w których wykorzystuje portal społecznościowy Twitter. Okazało się, że nie wszystko zgadzało się z przepisami.

Od dłuższego czasu ambasadorami marki są Wayne Rooney grający w Manchesterze United i Jack Wilshere występujący w Arsenalu FC. Przy każdej możliwej okazji Nike wykorzystuje więc profile tych piłkarzy do promocji swojej marki. Nic w tym zresztą dziwnego skoro sam Wayne Rooney ma aż 4,3 miliona śledzących jego „ćwierkanie”.

Na kontach obu piłkarzy Nike umieściło wpisy, które dały podstawę do zablokowania kampanii. Na profilu piłkarza Manchesteru United można było przeczytać: „My resolution — to start the year as a champion, and finish it as a champion…#makeitcount gonike.me/makeitcount.”

Odwiedzających stronę zawodnika Arsenalu FC witał zaś wpis: „In 2012, I will come back for my club — and be ready for my country.#makeitcount.gonike.me/Makeitcount.” Do obu wpisów prawnicy mają swoje zastrzeżenia.

Problemem jest głównie to, że reklama nie jest jawna. Część osób czytających te wpisu może się nie zorientować, że są one elementem kampanii marketingowej co może wprowadzać w błąd.

Nike broniło się, że przecież link podany we wpisach jasno sugeruje jaki jest ich cel. Co więcej obaj piłkarze są od dłuższego czasu kojarzeni z marką więc wątpliwości być nie może. Tłumaczenia te jednak nic nie zmieniły.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing