Castrol z Ronaldo kontra Messi
Partnerstwo Castrola z Cristiano Ronaldo często promowane jest na mediach społecznościowych. Kampanie reklamowe mają swoich fanów i krytyków.
Producent olejów samochodowych uruchomił niedawno na Facebooku i YouTube kampanię reklamową pod nazwą "#RonaldoLive", gdzie śledzić można na bieżąco perypetie życiowe portugalskiego piłkarza.
Akcja daje możliwość aktywnego uczestnictwa w zmaganiach zawodnika, wybierając cele treningowe gwiazdy Realu Madryt. Pierwszy odcinek, który opublikowano 13 czerwca, obejrzało w pewnym czasie prawie 300 tysięcy użytkowników.
Choć reklama skupia się na promocji Castrola, to jest to zaledwie 5% wszystkich komentarzy. Pozostała częśc wpisów skupia się na rywalizacji Cristiano Rolando z Leo Messim. Reakcja kibiców sugeruje, że zaangażowanie gwiazd w kampanie reklamowe może przynieść pozytywny skutek, ale zwykle opiera się na rywalizacji fanów i krytyków danego sportowca.
Według danych zebranych przez WaveMatrix, 50 najczęściej używanych słów skupia się tutaj tylko i wyłącznie na Ronaldo i Messim. Castrol pojawia się bardzo rzadko, jeśli nie wcale…