Igrzyska reklamują Wielką Brytanię
Organizacja Igrzysk Olimpijskich bez wątpienia bardzo pozytywnie wpłynie na wizerunek Wielkiej Brytanii na całym świecie. Zwłaszcza… w Chinach i Indiach.
Firma Deloitte przeprowadziła badania wśród chińczyków i hindusów. Okazuje się, że organizacja Igrzysk Olimpijskich pozwoli Wielkiej Brytanii utrwalić się w pamięci mieszkańcom Indii i Chin i może wspomóc rozwój brytyjskiej turystyki.
80% mieszkańców tych państw zwiększyło swoje zainteresowanie wycieczką do Wielkiej Brytanii w wyniku kontaktu z medialnymi publikacjami związanymi z Igrzyskami Olimpijskimi. 60% ankietowanych zapowiada, że będzie kupować brytyjskie produkty, a 70% hindusów i chińczyków wyraża chęć poznania Wielkiej Brytanii bliżej.
76% badanych kojarzy Igrzyska Olimpijskie właśnie z Wielką Brytanią (o wiele większy odsetek niż w Europie czy USA). Tylko brytyjska historia, uniwersytety i Londyn są częściej kojarzone z Wielką Brytanią przez chińskich i hinduskich konsumentów.
Jak widać dobrze poprowadzone działania marketingowe towarzyszące organizacji imprez sportowych mogą pomóc zwiększyć zainteresowanie gospodarzem tego wydarzenia w najdalszych częściach świata. Miejmy nadzieje, że Euro 2012 przyniesie podobne efekty.