22.05.2012 09:49

Marka Manchester najdroższa

Manchester United jest najdroższą marką spośród wszystkich klubów piłkarskich świata. Tak przynajmniej twierdzą twórcy rankingu Brand Finance Football.


Niewiele zmienia tutaj utrata mistrzostwa na rzecz lokalnego rywala. Wśród firm piłkarskich nadal karty rozdaje Manchester United, którego wartość wyceniono na 853 miliony dolarów. Wpływ na to miały między innymi ogromne wpływy z tytułu transmisji meczów oraz wielka baza fanów rozsiana po całym świecie.

Na drugim miejscu w tym rankingu uplasował się Bayern Monachium. Bawarski klub wyceniono bowiem na 786 milionów dolarów. Na ostatnim miejscu podium znalazł się Real Madryt (600 milionów dolarów), a tuż za jego plecami czai się FC Barcelona (580 milionów dolarów).

Za nimi plasują się kolejne angielskie kluby. Chelsea FC zajęła 5. miejsce (398 milionów euro), a wartość Arsenalu oszacowano na 388 milionów dolarów. Według twórców rankingu znajdujący się na 7. miejscu klub Liverpool FC wart jest 367 milionów dolarów.

Najwyżej sklasyfikowanym włoskim klubem jest AC Milan, który zajął 8. miejsce z kwotą 292 milionów dolarów. 9. miejsce zajmuje Schalke O4, które wyceniono na 266 milionów euro.

Inwestycje poczynione w Manchesterze City zaczynają dawać pozytywny efekt. Wartość klubu znacznie wzrosła w ciągu ostatniego roku i szacowana jest obecnie na 302 miliony dolarów co gwarantuje mu 10 miejsce w rankingu.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing