Bjoergen przyciąga sponsorów
Dzięki sukcesom biegaczek i biegaczy Norweska Federacja Narciarska (NSF) może cieszyć się z podpisania lukratywnych kontraktów ze sponsorami.
Okazuje się, że NSF wynegocjowała rekordową umowę sponsorską. Dokument dotyczyć ma praw do umieszczania reklam na strojach zawodników przez najbliższe 2 lata. Wartość kontraktu to 110 milionów koron (63 miliony złotych).
Jeszcze nigdy w historii norwescy biegacze nie zarobili aż tak pokaźnej kwoty w ten sposób. Nowością jest też fakt podpisania umowy, która wiązałaby obie strony dłużej niż rok. Do tej pory parafowano bowiem roczne kontrakty.
– Podczas mojej wieloletniej pracy w NSF nigdy nie przeżyłem takiej chwili, kiedy kontrakt podpisywany jest od razu na dwa lata, a kilka z nich na dłużej. W dodatku nie musimy szukać sponsorów, ponieważ to oni stoją w kolejce. Faktem jednak jest, że biegi narciarskie w ostatnich 2-3 sezonach głównie dzięki sukcesom naszych biegaczek stały się wielkim magnesem reklamowym – nie kryje radości dyrektor sportowy reprezentacji Age Skinstad.