08.05.2012 07:55

Sponsorzy techniczni w Premier League

Informowaliśmy o tym, że firma Nike przejmie od Umbro sponsoring techniczny Manchesteru City co zwiększy przychody klubu. Do rekordu dużo jednak brakuje.

\"\"
W 2009 roku władze klubu podpisały kontrakt z Umbro. Na jego mocy firma odzieżowa wspierała drużynę corocznie kwotą 6 milionów funtów. Taki stan rzeczy trwać miał przez 10 lat.

Umbro przejęte zostało jednak przez Nike, które postanowiło renegocjować warunki umowy. Nowy kontrakt obowiązywać będzie przez 6 lat i rozpocznie się wraz z sezonem 2013-2014.

Przychody Manchesteru City z tytułu sponsoringu technicznego zwiększą się dwukrotnie. Rocznie klub otrzymywać ma 12 milionów funtów.

Najwięcej w Premier League otrzymuje od swojego sponsora technicznego Liverpool – 25 milionów funtów rocznie. Manchester United zarabia w ten sposób 23,5 miliona funtów rocznie. Nie mniej jednak według spekulacji gdy obecny kontrakt zakończy się w 2015 roku klub ten ma podpisać nowy, 10-letni, który wart będzie aż 600 milionów funtów.

Umowa Chelsea FC z Adidasem zapewnie klubowi 20 milionów funtów rocznie. Arsenal otrzymuje od Nike 13 milionów funtów. Jak widać nawet nowy kontrakt Manchesteru City nie zapewni temu klubowi takich przychodów jakie wypracowały sobie inne drużyny. Przy tak bogatym właścicielu klubu o umowy z innymi sponsorami można się jednak nie martwić…

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing