Galatasaray otwiera się na Azję
Galatasaray SK idzie śladami największych klubów na świecie i otwiera się na rynek azjatycki. To efekt współpracy z firmą fotograficzną Nikon.
Kontrakt ma pomóc w rozwoju wartości handlowej klubu w Japonii i Chinach. 3-letnia umowa gwarantuje firmie zlokalizowanie jej logo na spodenkach tureckiego zespołu, a w zamian Nikon reklamować ma klub na Dalekim Wschodzie.
Dla Nikon jest to pierwszy sponsoring w piłce nożnej. – Baza kibiców Galatasaray rośnie z każdym dniem, dlatego to dla nas zaszczyt, że jesteśmy partnerami jednego z najbardziej znanych zespołów w Europie i na Bliskim Wschodzie. – stwierdził Takashi Yoshida, dyrektor zarządzający firmy w tym regionie.
Współpraca Galatasaray, która zagwarantuje drużynie promocję na kontynencie, to pierwszy taki zabieg promocyjny w tureckim futbolu. Klubowa telewizja nadawać będzie programy w Japonii i Chinach w lokalnych językach. Na terenie obu państw organizowane będą mecze towarzyskie i turnieje, a w Tokio planowane jest otwarcie fan-shopu.
W letnim oknie transferowym kontrakt ma również podpisać jeden z japońskich zawodników. Nieoficjalnie mówi się, że będzie to Takashi Inui z VfL Bochum lub Keisuke Honda z CSKA Moskwa.