Piłkarska Liga Mistrzyń wchodzi na wyższy poziom marketingowy
UEFA zdecydowała się na rebranding kobiecych rozgrywek. Liga Mistrzyń od przyszłego sezonu będzie miała nowy logotyp, a także hymn rozgrywek.
Nowe logo Ligi Mistrzyń
Rozgrywki piłkarskie kobiet cieszą się coraz większą popularnością, co można zaobserwować także w Polsce. Z tego założenia wychodzi najwyraźniej również UEFA, która postanowiła zadbać o graficzną i dźwiękową stronę Ligi Mistrzyń. Poprzedni sezon rozgrywek dobiegł już końca, dlatego federacja ogłosiła ich rebranding przed rozpoczęciem kolejnych zmagań najlepszych kobiecych drużyn Starego Kontynentu.
Do tej pory za logotyp Ligi Mistrzyń uznawano jedynie napis “Women’s Champions League” ze znakiem graficznym UEFA. Od nowego sezonu emblematem rozgrywek będzie także dwanaście złączonych ze sobą gwiazd.
Hymn na wzór męskiej Ligi Mistrzów
Poza tym, od przyszłych rozgrywek Liga Mistrzyń będzie miała swój hymn. Utwór, który będzie towarzyszyć zmaganiom kobiet, jest wzorowany na hymnie męskiej Ligi Mistrzów. Jest bowiem złożony z powtarzanych fraz w oficjalnych językach UEFA – angielskim, francuskim i niemieckim. Oryginalne wykonanie utworu zlecono kobiecemu chórowi z Holandii, Groot Omroepkoor.
– Nowa tożsamość marki Ligi Mistrzów UEFA Kobiet ma potencjał, aby przenieść rywalizację na wyższy poziom, dając jej wizualną rozpoznawalność, na jaką zasługują największe światowe rozgrywki klubowe kobiet – skomentował zmiany dyrektor marketingu UEFA, Guy-Laurent Epstein.