Każdy będzie mógł porozmawiać z Messim? Nowa kampania Lay’s
Firma Frito-Lay ruszyła z kolejną akcją marketingową z udziałem promującego markę Lay's Lionelem Messim. Poprzez inicjatywę “Messi Messages” fani mogą nawiązać rozmowę z gwiazdorem Barcelony, a w zasadzie ze sztuczną inteligencją na podstawie piłkarza.
Argentyńczyk głównym ambasadorem Lay’s
Lionel Messi niemal od wielu lat współpracuje z koncernem PepsiCo, którego częścią jest firma Frito-Lay. Od 2014 roku to właśnie Argentyńczyk jest główną twarzą reklam chipsów Lay’s, należących do tej marki. W ten sposób globalne przedsiębiorstwo pragnie dotrzeć do potencjalnych nabywców ich produktów u piłkarskich fanów na całym świecie. To zresztą nie pierwsza kampania promocyjna tej marki chipsów z udziałem piłkarza. Wcześniej bowiem jej twarzą był Ronaldinho.
Każdy będzie mógł porozmawiać z Messim?
Koncern współpracuje ze start-upem Synthesia, który prowadzi badania nad wykrywaniem twarzy. Firma Frito-Lay postanowiła wykorzystać tę kolaborację, angażując w udział Lionela Messiego. W ten sposób powstała aplikacja Messi Messages, nad którą pracowano przez ostatnie pół roku.
Poprzez aplikację użytkownicy mogą zadać pytanie argentyńskiemu piłkarzowi, po czym ten – na bazie sztucznej inteligencji – miałby natychmiast odpowiedzieć. Z obecnych informacji jednak wynika, że postać Messiego nie odpowie na każde pytanie, gdyż w tej chwili ma ograniczone możliwości. Najnowszy spot reklamowy ma na celu wyjaśnić, na czym polega ta technologia.
Poprzez aplikację będzie można “porozmawiać” z piłkarzem Barcelony w kilku językach. Pierwotna wersja nie będzie jednak obejmować języka polskiego.