Licencyjna zawierucha
Jak szacują organizatorzy Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w 2016 roku, zawody przyniosą około 750 milionów przychodów dla lokalnych firm.
W sumie 150 firm z kilku sektorów (producenci odzieży, zabawek, czy artykułów biurowych) zainteresowanych jest wykupieniem licencji na produkcję i sprzedaż oficjalnych materiałów z logiem Igrzysk Olimpijskich w Brazylii.
Oprócz zysków, Komitet Organizacyjny widzi w tym szansę na zaangażowanie lokalnego społeczeństwa w to sportowe wydarzenie i stworzenia możliwości biznesowych dla szerokiej gamy firm. Szacuje się, że sprzedaż oficjalnych pamiątek wygeneruje miliard brazylijskich reali (około 750 milionów dolarów) w przychodach lokalnych przedsiębiorstw.
– Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie to najbardziej rozpoznawalna marka sportowa na świecie. Oferujemy unikalną szansę dla firm, by przyłączyć się do tej marki i mieć swoje miejsce w Muzeum Olimpijskich w Lozannie. – stwierdził Carlos Arthur Nuzman, prezes spółki Rio 2016.
Rio 2016 planuje "zatrudnienie" 60 licencjonowanych firm, które opracują 12 tysięcy produktów sprzedawanych w 6 tysiącach punktach sprzedaży. W latach 2014-2016 ponad 150 sklepów czynnych będzie na lotniskach, w centrach handlowych, hotelach i wiosce olimpijskiej. Planowane jest również uruchomienie namiotu na piaskach plaży Copacabana.