The North Face jako pierwszy podjął trudną decyzję
The North Face to pierwsza tak duża i znana marka, która zdecydowała się na rezygnację z umieszczania reklam na Facebooku i Instagramie.

Producent odzieży sportowej chce się w ten sposób solidaryzować z organizacjami praw obywatelskich, w tym NAACP. Te upubliczniły list w „The Los Angeles Times”, w którym wzywały Facebooka do skasowania nienawistnej retoryki i wiadomości podżegających do przemocy wobec grup chronionych.
The North Face wykazało się solidarnością rezygnując z kupowania reklam. – Z dniem 19 czerwca The North Face wstrzymuje wszystkie płatne reklamy na Facebooku w USA dopóki nie zostaną wprowadzone bardziej rygorystyczne zasady mające powstrzymać rozpowszechnianie na platformie treści rasistowskich, agresywnych lub nienawistnych oraz dezinformacji – wyjaśniła rzeczniczka firmy.
Sam Facebook szybko wydał oświadczenie. – Głęboko szanujemy decyzję każdej marki i koncentrujemy się na ważnej pracy związanej z usuwaniem mowy nienawiści i zapewnianiem informacji dotyczących głosowania – stwierdziła Carolyn Everson, wiceprezes, Global Business Group w Facebooku. – Dotyczą tego nasze rozmowy z marketerami i organizacjami.
Natomiast firma poszerzyła swój protest reklamowy o Instagram.

Bartosz Burzyński
Więcej Ze świata
Jak miliarder zbudował największy na świecie turniej tenisowy (na środku pustyni)?
Prawie 500 tysięcy osób przyjechało do kalifornijskiej Doliny Coachella, około 15 minut od Palm Springs, by słuchać muzyki i jeść wykwintne jedzenie, ale tłumy mają też oglądać tenis światowej klasy na Indian Wells.



