22.02.2012 17:20

Euro w ukraińskiej telewizji za drogie

Tylko najbogatsze firmy z Ukrainy będą w stanie reklamować swoje usługi w trakcie Euro 2012. Biedniejszym wiatr i UEFA wieje w oczy.

\"\"Sprzedażą czasu antenowego na wszystkich kanałach pokazujących Euro na Ukrainie zajmuje się dom mediowy Mediapartnership. Minuta reklamy kosztuje tutaj trzy miliony hrywien, czyli około 1,2 miliona złotych.

Wszystkiemu winna jest UEFA, które ustala ceny. Europejska federacja piłkarska chcąc tworzyć produkt ekskluzywny, nie może obniżać cen w nieskończoność. 840 milionów euro, czyli ponad 60% całych przychodów z Mistrzostw Europy, mają przynieść prawa telewizyjne.

I tak jest taniej, niż cztery lata temu. Na turnieju w Austrii i Szwajcarii, 60-sekundowy spot kosztował nawet cztery miliony euro.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing