Paragwaj wraca do byłego sponsora technicznego
Paragwajska Federacja Piłkarska (APF) od dłuższego czasu szukała nowego sponsora technicznego, który miałby zastąpić adidasa.
Jeszcze kilka tygodni temu wydawało się, że Paragwajczycy zdecydują się na hiszpańską markę Joma. Porozumiano się z nią w sprawie 4-letniej umowy. Na sezon firma miała płacić 1 mln dolarów i dostarczać 38 000 ubrań. Wszystko zmienił kryzys gospodarczy wywołany przez koronawirusa.
APF nie chciała czekać dłużej i zawarła porozumienie z Pumą. Kontrakt rozpoczął się natychmiastowo, ale na nowe stroje dla reprezentacji poczekamy do jesieni.
Warto dodać, że Puma odziewała Paragwajczyków już w latach 1999 – 2007. Teraz porozumienie ma obowiązywać co najmniej do zakończenia mundialu w Katarze w 2022 roku.
Adidas był sponsorem APF od 2007 roku, natomiast ostatnia umowa z nim wygasła kilka miesięcy temu. Firma zdecydowała się wycofać z tego rynku. Dodatkowo pojawiły się problemy z importem niektórych ubrań, dlatego nie było mowy, by tą kooperację kontynuować.
fot. APF