30 sekund za 3,5 miliona dolarów
Reklamodawcy podczas Super Bowl płacą średnio 3,5 miliona dolarów za spot reklamowy o długości 30 sekund. To o pół miliona więcej niż rok temu!
Na finałach NBA 30 sekund spotu kosztuje około 450 tysięcy dolarów, ale ceny reklam w trakcie największego sportowego wydarzenia na świecie przechodzą z roku na rok najśmielsze oczekiwania analityków.
Ostatnie miejsca reklamowe na Super Bowl zostały sprzedane już w listopadzie – ponoć niektórzy zapłacili nawet 4 miliony dolarów. Dlaczego tak drogo? Według badań nawet 97% widzów ogląda Super Bowl od deski do deski, z każdą reklamą włącznie – jest to jeden z powodów, dla których reklamodawcy specjalnie na czas Super Bowl przygotowują specjalne spoty.
W ubiegłym roku wielki finał oglądało 163 miliony osób. Mecz w tym roku będzie można obejrzeć w 220 krajach na świecie. W Polsce transmisję przeprowadzą ESPN America i Polsat Sport. Początek trzydzieści minut po północy.