Jordan połowicznie wygrał w Chinach
Były gwiazdor koszykówki Michael Jordan odniósł niewielkie zwycięstwo w swojej długoletniej walce prawnej z chińską firmą odzieżową Qiaodan Sports.
Sąd Najwyższy w Chinach orzekł, że chociaż firma nie może używać chińskiej nazwy Jordan – Qiao Dan – na swoich towarach, to w swoim logo nadal może wykorzystywać sylwetkę koszykarza.
Ostatni wyrok uchylił wcześniejsze orzeczenia. Warto dodać, że Jordan walczy z Qiaodan Sports od 2012 roku.
Logo Qiaodan Sports zawiera sylwetkę koszykarza, który wygląda bardzo podobnie do znanego na całym świecie logo Jordana „Jumpman”. Sąd orzekł, że użycie sylwetki nie naruszyło praw Jordana do portretowania.
Qiaodan Sports zarejestrował około 200 znaków towarowych opartych na byłej gwieździe NBA od momentu założenia w 2010 roku, w tym chińską nazwę Jordan i wersję fonetyczną w języku angielskim.
Sprawa może być postrzegana jako wątek toczącego się między USA i Chinami sporu handlowego, zapoczątkowanego przez prezydenta USA – Donalda Trumpa. Zasady ochrony własności intelektualnej zostaną zawarte w każdej nowej umowie handlowej.