BVB weszła na nowy poziom
Borussia Dortmund od sezonu 2020/21 będzie miała nowego sponsora głównego. Zostanie nim 1&1, dostawca usług internetowych.
Logo firmy będzie widoczne na głównym miejscu koszulek meczowych w trakcie spotkań ligowych. Zastąpi tam chemiczne przedsiębiorstwo Evonik. Ta firma z kolei będzie mogła się promować podczas spotkań w europejskich pucharach oraz w DFB-Pokal.
Kontrakt z 1&1 będzie ważny do końca czerwca 2025 roku.
Według niemieckich mediów obie firmy zapłacą rocznie około 40 mln euro. Do tej pory BVB miało otrzymywać połowę tej kwoty od Evonik.
Ponadto 1&1 zgodziło się na zmianę swojego logo na strojach klubu. Z niebiesko-białego na czarno-białe, co ma sprawić, że będzie bardziej spójne z całą koncepcją strojów.
– Naszym nadrzędnym celem jest zwiększenie zarobków klubu niezależnie od transferów. Zrobiliśmy bardzo ważny krok na przód w kwestii sponsoringu. Mogę również powiedzieć, że także rosną przychodzi z mediów społecznościowych. Borussia Dortmund jest w stanie się rozwijać, a to najważniejsze – skomentował Carsten Cramer, dyrektor marketingu klubu.